081110

Tjena, Hade lite sammanträde med projektarbetsgruppen efter skolan idag. Tog inte så lång tid som jag trodde. Men kände att det är svårt att jobba alla tillsammans eftersom vi aldrig har gemensam tid och vädrade detta till de andra som instämde. 

Nu har vi diligerat ut lite vad vi ska göra tills nästa onsdag och det känns som om vi kommer framåt iallafall. Jag har fått inspiration ifrån uppdelning av moduler och kapitel på flygplan och tyckte att vi skulle tillämpa detta på vårt arbete. Därför har vi delat in vindkraftverket i moduler. Ungefärlig indelning:

Modul 1 - Turbin
1.1 Blad
1.2 Upphängning
1.3 Axel

Modul 2 - Struktur
2.1 Allmän struktur
2.2 Infästningar

Modul 3 - Kraft
3.1 Generator
3.2 Drevning
3.3 Kablage
3.4 Batteri

Detta system är praktiskt när man skall göra ritningar samt redovisa arbetet, och det blir lättare för oss att få en översikt. 

Jag skall iallafall ha hand om turbindelen och sätta mig in i rätt turbinkonstruktion. Detta passar mig eftersom jag går flyg och har läst lite aerodynamik innan och så, det ska bli kul. Calle ska ta hand om strukturen och anders ska fundera på generatorn och drevning mellan axel och generator. 

Fick lite feedback från christer förut också, de va rätt bra. Nu får vi se hur vi klarar det framöver. Vi ligger lite efter i vår tidsplanering men vi hinner nog komma ikapp om vi jobbar hårt, vi har precis börjat med problemlösningsstadiet och vi ska väl va en bit in i det vid det här laget, 

Hade 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0