090225

God Morgon. Idag hade vi vår första schemalagda projektarbetstid.

X I TAKET

Men fått gjort en del. Suttit i Cad och ritat på ett lager som kommer hålla axeln på plats. Jag har ritat själva lagret som 2 banor bara eftersom det känns lågprioriterat att gå in på detaljer när det gäller en del som ändå köps in av underleverantörer. Men infästning som håller lagret på plats behövde ritas. Jag ritade en sorts I-priofil, eller snarare dubbel L profil för att vara få den styv i många dimensioner. Renderad bild kommer.

Fick sedan ändra lite osymmetri i själva ställningen, mellan topp plattan och benen. Märkte att det inte var symmetriskt när jag försökte sätta ihop lagret för axeln och dess infästningar. Tog en pratstund med Calle om på måndag/tisdag då det är tänkt att vi ska köra igång eller helst bli klara med byggandet. Måste se till att vi har tjock ståltråd och någon sorts plastlist att böja som framkant. Det ska nog bli bra hoppas jag. Men både arbete med ritningsdel och själva byggandet är lite påfrestande. Ska bli skönt när det här är klart.

Börjat småkladda på slutrapporten och ska fortsätta i helgen så att det inte blir så stressigt det sista.

Vi har också diskuterat lite om själva axeln och det lutar åt att det blir ett cykelnav som blir basen. Men vi måste bara hitta ett och se till att det är svetsbart, inte aluminiumlegering utan stål. Får jobba på detta.

Jag kommer tillbaks! hejdå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0