090308

Hej igen, nu har jag glömt att skriva om i torsdags så det kommer lite i inlägget!

I torsdags efter skolan tog vi oss hem till calle för att sy på segelduken på vindkraftverket. Vi hade skärt ut bitar som skulle klä hela ytan(se bild senare) och ställde oss för att sy på dem. Det var en del jobb, speciellt i början innan man kunde släppa duken. Men tillslut så fick vi dit det mesta. Vi hann inte riktigt sy klart för att Calle och Anders skulle spela innebandy match. Men resultatet blev väl dugligt. Våra sykunskaper var inte det bästa. Men det bör inte ha så jättestor inverkan. 

Vi valde förresten att sy, framför att använta etc lim. Det är enklare att plocka a igen om man syr med tråd samt ska du limma måste du ändå ha något som håller allting på plats, eller hur?

Anders har mycket mer bilder från detta och de kommer med i projektrapporten. 

Idag, söndag så valde jag och Calle att fortsätta med att sy dit allt och jag tog med den sista plastbiten som hade gått sönder och låste fast. Allting gick fint och vi ställde ut det för att prova om det hände något. Det rörde sig sporadiskt men det blåste lite för dåligt för att få någon rotation, såhär såg det ut:



Jag tror faktiskt inte att vi kommer kunna provköra innan tisdag. Men den snurrade väldigt sakta åt det håll vi ville, så allting verkar funka. Frågan är bara hur bra. ?

Det som är kvar nu är:

*Färdigställa ritning

*Rapport

Saken är den att jag inte fått solidworks att funka här hemma, varken piratkopierat eller med skolans skiva. Du ska tydligen vara datahacker för att få igång skiten. Något som satt käppar i hjulet. Men imorrn bitti får jag hårdköra i skolan. Inte så mycket mer att göra åt det. Om det fattas något imorgon så har jag ju gjort det bästa jag kunnat. Men ingen i skolan har varit särskilt intresserad visa hur det egentligen är tänkt att man ska få igång SLD student edition. 

Nu ska jag skriva klart det sista på projektrapporten. Ska bli skönt när den blir inlämnad:)

hade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0